groep 1/2

Voorstelling in het theater

Een kleine anatomie 

Grappige dansvoorstelling met live muziek 

story Alle 4 animaties achter elkaar.mp4

Mijn armen zijn langer dan de jouwe, dus ik kan jou van verder weg aanraken. Jouw mond is het grootst, daar past een hele boterham in. En hoe zit dat eigenlijk van binnen? Is mijn honger groter dan de jouwe? En als vrolijkheid een kleur zou hebben, is die dan bij iedereen anders?  

In Een Kleine Anatomie brengen vier spelers het lichaam in kaart en leren ze het beter kennen. Met dans en live muziek maken ze een reis langs alle ledematen, sensaties en gevoelens die bij het lichaam horen. In het begin gaat dat nog braaf, maar al snel kruipt de speelse ontdekkingsdrang erin. De voeten vliegen van de vloer, de duimen dansen alle kanten op en de spelers klimmen op elkaars schouders. Ook de stem doet mee: er wordt gezongen, gegromd, geniesd en af en toe wat gepraat. Samen met het publiek ontdekken de spelers dat onze lichamen allemaal verschillend zijn. Soms passen ze perfect in elkaar, soms zit er net een grote teen in de weg.


Voorstelling op school

KleuR+

Spetterende dans door een kleurrijke wereld van Gaia Gonnelli

Drup, spetter, klets. Een danseres beweegt zich door de ruimte. Niet in haar eentje, maar gevolgd door allerlei kleuren verf.

Ze sluipt, rolt en draait over een papieren vloer en laat gekleurde sporen achter in rood, blauw, geel en groen. Langzaamaan ontstaat er een kleurrijk schilderij, niet alleen gemaakt met kwasten, handen en vingers, maar met het hele lichaam.

Let op! Deze voorstelling kan alleen bij jou op school spelen als er een douche aanwezig is waar de danser na afloop gebruik van kan maken, bijv. aansluitend bij een gymzaal. Alle ruimtes worden weer schoon afgeleverd, de verf komt in principe niet op de vloer van het speellokaal.


tentoonstelling in het museum

zelf!

Ontdek een fantasievolle wereld in Villa Zebra

In ZELF!  komen peuters en kleuters spelenderwijs in aanraking met hedendaagse kunst. De interactieve kunstinstallaties stimuleren de verbeeldingskracht, taalontwikkeling, motoriek en creativiteit van jonge kinderen. We starten met het lezen van een boek en daarna bezoeken de kinderen de installaties. Uiteraard gaan de kinderen ook ZELF! Aan de slag en maken een kunstwerk.