Een voorstelling over een raket, grote dromen, niet opgeven en je niet uit het veld laten slaan door tegenslag.
Vlieg je met de snelheid van het licht van je problemen weg? Draai je er in een baan omheen? Of lanceer je jezelf er recht op af? Om die vraag draait het in deze razendsnelle voorstelling van de Hermannen. Maar hoe kom je langs alle obstakels en die beren op de weg? En hoe ver kom je eigenlijk met een raket gebouwd van oude brandblussers, een berg sloophout en heel veel plakband?
Herman, we have een probleem is een voorstelling over een raket, grote dromen, niet opgeven en je niet uit het veld laten slaan door tegenslag. De Hermannen brengen spektakel van de nok van het theater tot achterin de zaal. In een vindingrijk decor van meuk en spullen slaat de fantasie op hol en drijven ze elkaar tot waanzin zoals alleen de Hermannen dat kunnen.
Naaldwijk, WestlandTheater De Naald
Maximaal 200 leerlingen per voorstelling
Duur: 50 minuten
Data: 9, 10 en 11 maart 2026
Tijden: 9 maart: 11.30 uur en 13.00 uur
10 maart: 09.00 uur, 10.30 uur en 13.00 uur
11 maart: 09.00 uur en 10.30 uur o.v.b.
De dansers nemen de klas mee op avontuur in een ruimte waar je normaal vooral aan tafel zit.
Ken je dat gevoel dat je niet stil kan zitten en elk deel van je lijf wil bewegen en op avontuur wil? De twee dansers van Wonderwalkers hebben dat ook. Ze vinden overal in het klaslokaal startpunten voor een ontdekkingstocht van bewegingsmogelijkheden – tafels worden een bergketen, stoelen een puzzelstukje voor body-tetris, de gangpaden een parcours met opstapjes! Met hun ogen en lichte aanraking nemen de dansers de klas mee op avontuur in een ruimte waar je normaal vooral aan tafel zit. Wonderwalkers is een interactieve voorstelling speciaal gemaakt voor alles wat je in het klaslokaal tegenkomt.
Op school
Maximaal 30 leerlingen per voorstelling
Duur: 45 minuten
Data: 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22 en 23 januari 2026
Tijden: 9.30, 11.15 en 13.30 uur
Ontdek de magie van tekenen: een filosofische reis door kunst en creativiteit.
De leerlingen kijken naar tekeningen in kunstwerken, op muren, vloeren en in de natuur. En onderzoeken wanneer een tekening een tekening is. Bestaan er ook tekeningen die niet als tekening bedoeld zijn? Of toevallig zijn ontstaan? Als je goed kijkt zie je ineens overal tekeningen. En in allerlei verschillende vormen en maten. Gemaakt met potlood, handen en voeten, pingpongballen en auto’s.
Tijdens de museumles wordt er ook veel zelf getekend. Met potlood in een speciaal tekenboekje maar ook met hele andere materialen.
Schiedam, Stedelijk Museum
Maximaal 30 leerlingen per groep
Duur: 90 minuten
Data: 24 - 27 maart, 31 maart - 2 april, 7 - 10 april, 14 - 16 april en 21 april 2026
Tijden: 10.00 uur en 12.00 uur (op woensdagen alleen 10.00 uur)